Hot to make bosses

This is SimOnes Mapeditor, I’m not sure if this is the same for Jxb

1. Go to your SimOnes map directory.

2. Open the items.xml in your map editor directory.

It looks will look like this:

Code:
<?xml version=”1.0”?>
<items>
<item id =”1930” name=”magic forcefield” type =”teleport”/>
<item id=”3435” name=”locker” type=”container”/>
<item id=”3436” name=”locker” type=”container”/>
<item id=”3437” name=”locker” type=”container”/>
<item id=”3438” name=”locker” type=”container”/>
<item id=”4329” name=”orc leader” type=”monster”/>
<item id=”4330” name=”war wolf” type=”monster”/>
<item id=”4331” name=”orc rider” type=”monster”/>
<item id=”4332” name=”orc” type=”monster”/>
<item id=”4333” name=”orc shaman” type=”monster”/>
<item id=”4334” name=”orc warrior” type=”monster”/>
<item id=”4335” name=”orc berserker” type=”monster”/>
<item id=”4336” name=”necromancer” type=”monster”/>
<item id=”4340” name=”black sheep” type=”monster”/>
<item id=”4340” name=”sheep” type=”monster”/>
<item id=”4342” name=”troll” type=”monster”/>
<item id=”4343” name=”bear” type=”monster”/>
<item id=”4344” name=”beholder” type=”monster”/>
<item id=”4345” name=”ghoul” type=”monster”/>
<item id=”4346” name=”slime” type=”monster”/>
<item id=”4347” name=”slime” type=”monster”/>
<item id=”4348” name=”rat” type=”monster”/>
<item id=”4349” name=”cyclops” type=”monster”/>
<item id=”4350” name=”minotaur mage” type=”monster”/>
<item id=”4351” name=”minotaur archer” type=”monster”/>
<item id=”4352” name=”minotaur” type=”monster”/>
<item id=”4353” name=”rotworm” type=”monster”/>
<item id=”4354” name=”wolf” type=”monster”/>
<item id=”4355” name=”snake” type=”monster”/>
<item id=”4356” name=”minotaur guard” type=”monster”/>
<item id=”4357” name=”spider” type=”monster”/>
<item id=”4358” name=”deer” type=”monster”/>
<item id=”4359” name=”dog” type=”monster”/>
<item id=”4360” name=”skeleton” type=”monster”/>
<item id=”4361” name=”dragon” type=”monster”/>
<item id=”4362” name=”demon” type=”monster”/>
<item id=”4363” name=”poison spider” type=”monster”/>
<item id=”4364” name=”demon skeleton” type=”monster”/>
<item id=”4365” name=”giant spider” type=”monster”/>
<item id=”4366” name=”dragon lord” type=”monster”/>
<item id=”4374” name=”black knight” type=”monster”/>
<item id=”4367” name=”fire devil” type=”monster”/>
<item id=”4368” name=”lion” type=”monster”/>
<item id=”4369” name=”polar bear” type=”monster”/>
<item id=”4370” name=”scorpion” type=”monster”/>
<item id=”4337” name=”warlock” type=”monster”/>
<item id=”4371” name=”wasp” type=”monster”/>
<item id=”4372” name=”bug” type=”monster”/>
<item id=”4373” name=”wild warrior” type=”monster”/>
<item id=”4375” name=”ghost” type=”monster”/>
<item id=”4376” name=”fire elemental” type=”monster”/>
<item id=”4377” name=”orc spearman” type=”monster”/>
<item id=”4378” name=”green djinn” type=”monster”/>
<item id=”4379” name=”winter wolf” type=”monster”/>
<item id=”4380” name=”frost troll” type=”monster”/>
<item id=”4381” name=”witch” type=”monster”/>
<item id=”4382” name=”behemoth” type=”monster”/>
<item id=”4383” name=”cave rat” type=”monster”/>
<item id=”4384” name=”monk” type=”monster”/>
<item id=”4385” name=”priestess” type=”monster”/>
<item id=”4386” name=”orc leader” type=”monster”/>
<item id=”4387” name=”pig” type=”monster”/>
<item id=”4388” name=”goblin” type=”monster”/>
<item id=”4389” name=”elf” type=”monster”/>
<item id=”4390” name=”elf arcanist” type=”monster”/>
<item id=”4391” name=”elf scout” type=”monster”/>
<item id=”4392” name=”mummy” type=”monster”/>
<item id=”4393” name=”dwarf geomancer” type=”monster”/>
<item id=”4394” name=”stone golem” type=”monster”/>
<item id=”4395” name=”vampire” type=”monster”/>
<item id=”4396” name=”dwarf” type=”monster”/>
<item id=”4397” name=”dwarf guard” type=”monster”/>
<item id=”4398” name=”dwarf soldier” type=”monster”/>
<item id=”4400” name=”hero” type=”monster”/>
<item id=”4401” name=”rabbit” type=”monster”/>
<item id=”4403” name=”swamp troll” type=”monster”/>
<item id=”4405” name=”banshee” type=”monster”/>
<item id=”4406” name=”ancient scarab” type=”monster”/>
<item id=”4407” name=”blue djinn” type=”monster”/>
<item id=”4408” name=”cobra” type=”monster”/>
<item id=”4409” name=”larva” type=”monster”/>
<item id=”4410” name=”scarab” type=”monster”/>
<item id=”4421” name=”hyaena” type=”monster”/>
<item id=”4422” name=”gargoyle” type=”monster”/>
<item id=”4426” name=”lich” type=”monster”/>
<item id=”4427” name=”crypt shambler” type=”monster”/>
<item id=”4428” name=”bonebeast” type=”monster”/>
<item id=”4429” name=”deathslicer” type=”monster”/>
<item id=”4430” name=”efreet” type=”monster”/>
<item id=”4431” name=”marid” type=”monster”/>
<item id=”4432” name=”badger” type=”monster”/>
<item id=”4433” name=”skunk” type=”monster”/>
<item id=”4434” name=”demon” type=”monster”/>
<item id=”4435” name=”elder beholder” type=”monster”/>
<item id=”4436” name=”gazer” type=”monster”/>
<item id=”4437” name=”yeti” type=”monster”/>
<item id=”4438” name=”chicken” type=”monster”/>
<item id=”4439” name=”crab” type=”monster”/>
<item id=”4440” name=”lizard templar” type=”monster”/>
<item id=”4441” name=”lizard sentinel” type=”monster”/>
<item id=”4442” name=”lizard snakecharmer” type=”monster”/>
<item id=”4443” name=”kongra” type=”monster”/>
<item id=”4444” name=”merlkin” type=”monster”/>
<item id=”4445” name=”sibang” type=”monster”/>
<item id=”4446” name=”crocodile” type=”monster”/>
<item id=”4447” name=”carniphila” type=”monster”/>
<item id=”4448” name=”hydra” type=”monster”/>
<item id=”4449” name=”bat” type=”monster”/>
<item id=”4450” name=”panda” type=”monster”/>
<item id=”4451” name=”centipede” type=”monster”/>
<item id=”4452” name=”tiger” type=”monster”/>
<item id=”4538” name=”elephant” type=”monster”/>
<item id=”4539” name=”flamingo” type=”monster”/>
<item id=”4540” name=”butterfly” type=”monster”/>
<item id=”4541” name=”dworc voodoomaster” type=”monster”/>
<item id=”4542” name=”dworc fleshhunter” type=”monster”/>
<item id=”4543” name=”dworc venomsniper” type=”monster”/>
<item id=”4544” name=”parrot” type=”monster”/>
<item id=”4545” name=”terror bird” type=”monster”/>
<item id=”4546” name=”tarantula” type=”monster”/>
<item id=”4548” name=”spit nettle” type=”monster”/>
<item id=”4554” name=”butterfly” type=”monster”/>
<item id=”4555” name=”butterfly” type=”monster”/>
</items>
3. Be sure that you dont open your items.xml in your OT directory!

4. Now open the Mapeditor.

5. Choose “Monster” Category in your Material Window.

6. Search up the monster you want to add, In this case we will take pharao with item id 4411.

7. Now when we know the Monster ID we can go to back to the items.xml in the mapeditor directory.

8. Type the monsters ID and wich monster it should be. For now, we will take the omruc.

Then it should be looking something like this:

Code:
<item id=”4411” name=”omruc” type=”monster”/>

9. If you want to add another pharao, look up his ID, and add him…
another example
Code:
<item id=”4414” name=”ashmunrah” type=”monster”/>

10. Now back to normal, set spawn points, and add the pharao. The monster ID MUST be added in items.xml, otherwise… CRASH BOM BANG!!!!

Related Articles
Paladin guide: Making money
Paladin guide: Professional hunting - levels 61-80
Paladin guide: Graduated hunting rights - levels 40-60
Paladin guide: Main - levels 9-40
Paladin guide: The Infamous Rookgaard - levels 1-8
How to train a Knight
How to become a good mapper
How to make conjured items
How to start Tibia 7.5 server
How to make cheat mode


Previous article: How to make a GM character
Next article: Easy Way To Put Custom Monsters On Your Editor